You are currently viewing Jak wyciągnąć wgniotki po gradobiciu?

Jak wyciągnąć wgniotki po gradobiciu?

Jakie są skuteczne metody na wyciąganie wgniotek po gradobiciu? Stosuje się kilka rozwiązań, jednak najlepszym sposobem na wyciąganie wgniotek po gradobiciu okazuje się metoda PDR. Na czym polega i ja wygląda naprawa wgniotek po gradobiciu z zastosowaniem metody PDR?

Usuwanie wgnieceń po gradobiciu jest konieczne, bo auto wygląda bardzo nieładnie. Wgniecenia najczęściej pojawiają się na dachu samochodu i na masce. W samochodach typu sedan wgniecenia mogą szpecić górną część tylnej klapy auta.

Wgniecenia powstają najczęściej w trakcie opadów silnego gradu.

Metody usuwania wgniotek po gradobiciu

W większości aut gradobicie jest powodem powstania wgniotek, które nie spowodowały uszkodzenia warstwy lakieru. To bardzo dobra informacja, bo w tym przypadku można zastosować metodę PDR. Naprawa karoserii po gradobiciu dzięki metodzie PDR jest bardzo skuteczna i nie wymaga dużej ilości czasu. Metodę tę opiszemy w kolejnym akapicie.

Jeśli doszło do uszkodzenia lakieru, zostają tylko standardowe metody prostowania wgniotek. Jednak również można zastosować metodę PDR, aby znacząco zmniejszyć zakres pracy. W starszych samochodach, w których lakier może być już słaby, uderzenia kulek gradu mogą spowodować pękanie zewnętrznej warstwy lakieru (klaru) a nawet lakieru bazowego.

Typowe techniki usuwania wgniotek z karoserii po gradobiciu polegają na:  

  • zastosowaniu środka antykorozyjnego bezpośrednio na metal;
  • wypełnieniu wgniotki kilkoma warstwami szpachli
  • polerowaniu szpachli aż do uzyskania efektu płaskiej powierzchni z resztą dachu
  • malowaniem za pomocą lakieru podkładowego, później bazowego (kolorowego) a na koniec bezbarwnego (klaru).

Na koniec lakier trzeba jeszcze spolerować, aby uzyskał on blask. Teoretycznie bardziej opłaca się pomalować cały dach lub maskę niż poszczególne wgniotki, bo w przypadku malowania tylko wgniotek, lakier będzie się odznaczać.

Poradnik naprawy wgniotek po gradobiciu z wykorzystaniem PDR

  • Jeśli lakier nie uległ uszkodzeniu – zastosuj PDR.

Pierwsza metoda to wypychanie uszkodzenia od wewnątrz. Możesz to łatwo zastosować w przypadku wgniotek na masce i na tylnej klapie. W przypadku maski silnika musisz zdemontować osłonę wygłuszającą. Stosujesz młoteczki bezwładnościowe od spodu, aby wypchnąć uszkodzenie do góry.

Druga metoda to wyciąganie uszkodzenia od zewnątrz. Stosuje się tu klej termoaktywny, pistolet do kleju, adaptery (zwane grzybkami) i narzędzie do wyciągania. Miejsce montażu grzybka musisz odtłuścić i przykleić w nim adapter, który najbardziej pasuje kształtem do wgniecenia. Montujesz go pośrodku uszkodzenia. Po wyschnięciu kleju termoaktywnego (do minuty) montujesz na adapterze narzędzie do wyciągania i wyciągasz wgniecenie w kierunku przeciwnym do karoserii.

  • Jeśli lakier uległ uszkodzeniu – też zastosuj PDR w pierwszym etapie naprawy.

Wyciągając uszkodzone miejsce albo wypychając je, znacząco zaoszczędzisz sobie pracy przy szpachlowaniu. Może nawet szpachlowanie nie będzie konieczne, wystarczy samo malowanie albo nałożenie farby – zaprawki samochodowej, co może się sprawdzić w przypadku niewielkich uszkodzeń, zwłaszcza w przypadku starszych aut z zużytym lakierem.

To najlepsze techniki usuwania uszkodzeń spowodowanych przez gradobicie.

Narzędzia do wyciągania wgniotek po gradobiciu

Jakie narzędzia są potrzebne do naprawy wgniotek po gradobiciu? Jeśli chcesz stosować metodę PDR, potrzebujesz gotowego zestawu, który składa się z mocnego kleju, pistoletu, adapterów i urządzenia do wyciągania.

Jeśli musisz stosować metodę standardową, potrzebujesz odtłuszczacza, szpachli i zestawu lakierów oraz papierów ściernych. 

Zapraszamy do skorzystania z naszej usługi – usuwanie wgnieceń Lublin w Żyrzynie przy ul. Polnej 14g. Naprawimy wgniecenia w Twoim aucie szybko, sprawnie i skutecznie. O skuteczności wykonanych przez nas prac możesz przekonać się, przeglądając galerię wykonanych zleceń na naszym blogu.

Inne nasze lokalizacje:

 

Dodaj komentarz