You are currently viewing Na jakich elementach karoserii najtrudniej usunąć wgniecenia?

Na jakich elementach karoserii najtrudniej usunąć wgniecenia?

Usuwanie wgnieceń za pomocą metody PDR to zdecydowanie najlepszy sposób naprawy karoserii. Technologia PDR (Paintless Dent Repair) to bezinwazyjna i bardzo skuteczna metoda, która skutecznie usuwa wgniecenia w samochodzie. Jednak zawsze trzeba pamiętać, że są tzw. trudne elementy karoserii, gdzie metoda PDR może pomóc tylko częściowo albo w ogóle nie można jej zastosować.

Wgniecenia w samochodzie (na karoserii auta) pojawiają się na skutek wielu czynników. To przede wszystkim uszkodzenia mechaniczne (wypadki, kolizje, nieostrożność podczas wyjeżdżania z wąskich bram), uderzenia kamieni podczas jazdy i gradobicie. Blacha samochodowa, z jakiej wykonana jest zewnętrzna część karoserii auta, jest bardzo cieniutka. Dlatego nie jest trudno o wgniotki i wgniecenia.

Technologia PDR (Paintless Dent Repair) skutecznie radzi sobie z naprawą wgnieceń, w których nie doszło do uszkodzenia powłoki lakierniczej. Jeśli doszło to metoda PDR znacząco zmniejszy czas i koszt standardowej naprawy lakierniczej, albowiem nie trzeba stosować dużych ilości szpachli i materiałów żywicznych.

Są jednak miejsca, gdzie usunięcie wgniecenia jest trudne. Albo niewykonalne.

Przeczytaj także: Jakie czynniki zewnętrzne najbardziej szkodzą karoserii pojazdu?

Czynniki wpływające na trudność usuwania wgnieceń

Jak zdiagnozować trudne wgniecenia w karoserii?

  • Sprawdź materiały karoserii – nie uda się wyprostować wgniecenia w aluminium albo tworzywie. Większość zderzaków wykonana jest z tworzywa. Niektóre firmy stosują maski silnika i tylne klapy z tworzywa.
  • Zwróć uwagę na strukturalne uszkodzenia – rozerwanie struktury blachy zewnętrznej sprawia, że wgniecenia nie uda się wyciągnąć. Pozostaje standardowa metoda naprawy.

Na jakich częściach karoserii wgniecenia są najtrudniejsze do usunięcia?

Wszędzie tam, gdzie na karoserii występują fabryczne załamania i przetłoczenia.

Często stosuje się je jako elementy dekoracyjne w nowoczesnych autach.

  • Na jakich elementach karoserii najtrudniej usunąć wgniecenia?

Na rantach samochodu, czyli na krańcowych częściach drzwi lub elementów blacharskich pokrycia nadwozia. Producent auta wzmacnia ranty karoserii dodatkowymi zagięciami blachy, przez co nadanie im ponownie fabrycznego kształtu jest trudne. Ale nie niemożliwe.

  • Jakie są najtrudniejsze do naprawy wgniecenia w samochodzie?

Musimy jeszcze pamiętać o miejscach, gdzie specjalista od metody PDR ma utrudniony dostęp. Nie może zastosować odpowiedniej siły ciągnięcia od zewnątrz, nie może też dostać się do elementu od spodu.

  • Które wgniecenia są jeszcze skomplikowane i trudne?

Takie, które spowodowały złożone deformacje, czyli powstanie wielu wgnieceń i załamań w jednym uszkodzeniu. W tym przypadku specjalista od metody PDR dzieli uszkodzenie na poszczególne części i stopniowo wyciąga każde uszkodzenie.

Techniki usuwania wgnieceń na trudno dostępnych elementach

Jakie metody są stosowane do usuwania trudnych wgnieceń? Zamiast standardowych narzędzi specjalista stosuje narzędzia specjalistyczne, które mają różne długości i kształt. Umożliwia im to dostęp do utrudnionych miejsc i wypychanie uszkodzeń. W przypadku uszkodzeń złożonych i na rantach stosowane są specjalne metody, takie jak masowanie, które pozwalają uniknąć uszkodzeń powłoki lakierniczej. Niekiedy specjalista musi rozebrać kilka elementów, np. zdjąć wewnętrzne poszycie drzwi, aby uzyskać jak najlepszy dostęp do uszkodzonego elementu.

W każdym przypadku ogromne znaczenie ma doświadczenie i umiejętności specjalisty, który musi do każdej naprawy podchodzić indywidualnie.

Jeśli szukasz profesjonalistów, którzy poradzą sobie z każdym wgnieceniem w Twoim aucie, odwiedź firmę Wgniotkarz Usuwanie wgnieceń Lublin w Żyrzynie przy ul. Polnej 14G. Dobierzemy odpowiednią metodę naprawy do każdego wgniecenia, dysponujemy najlepszymi narzędziami. Zapraszamy!

 

 

Dodaj komentarz