You are currently viewing Najczęstsze przyczyny wgnieceń karoserii

Najczęstsze przyczyny wgnieceń karoserii

Czy wiesz, jakie są najczęstsze przyczyny wgnieceń w karoserii i dlaczego powstają wgniecenia w samochodzie? Postaramy się wymienić najczęstsze przyczyny wgnieceń karoserii i wyjaśnić, dlaczego uszkodzenia karoserii we współczesnych autach są tak powszechne.

Współczesny samochód nadal w zdecydowanej większości produkowany jest ze stali. Choć w autach stosuje się coraz więcej tworzyw sztucznych i różnych stopów. Niektóre auta (w większości premium, ale nie tylko) mają karoserie wykonane ze stopu aluminium. Blacha stalowa i aluminium, z jakich produkowane są elementy zewnętrznego poszycia aut, jest bardzo cieniutka. Nietrudno to sprawdzić. Wystarczy delikatnie nacisnąć zewnętrzne pokrycie drzwi auta, maski silnika, przednich boków… Wszystko się ugina. Przy silniejszym nacisku można spowodować wgniecenie. Tak samo cieniutka jest powłoka lakiernicza.

Skąd biorą się wgniecenia w samochodzie?

Jak najczęściej powstają wgniecenia w karoserii samochodowej?

  • Na skutek opadów gradu, który powoduje wgniecenia na dachu samochodu i na przedniej masce. Może też niestety uszkodzić szyby.
  • Jakie uszkodzenia karoserii są najczęstsze? Małe wgniotki w przedniej części maski silnika. Powstają one na skutek uderzeń kamieni, jakie są wyrzucane przez koła w trakcie jazdy.
  • Na skutek nieostrożnego obchodzenia się z autem. Dociskanie maski silnika podczas zamykania, uderzenia wózkiem sklepowym to częste przyczyny uszkodzeń.
  • Nieostrożne parkowanie i wyjazdy z wąskich bram. To bardzo częste powody powstawania wgnieceń w lakierze auta, najczęściej na drzwiach auta i na panelach bocznych. W tym przypadku naprawa wgnieceń samochodowych metodą PDR może być niemożliwa, bo bardzo często uszkodzenia powodują zrywanie powłoki lakierniczej.
  • Wypadki i kolizje. Gdy ktoś zapyta, jakie są najczęstsze przyczyny wgnieceń w karoserii, to są nimi właśnie zderzenia z innymi autami. W tym przypadku najczęściej wgniecenia pojawiają się na zderzakach (jeśli są wykonane z metalu, bo jeśli są z tworzywa, to pękają i pojawiają się w nich dziury), panelach bocznych, drzwiach, przedniej i tylnej masce samochodu.

Oczywiście, są też inne czynniki prowadzące do wgnieceń w samochodach i trudno je wszystkie wymienić. Wgniecenie może być spowodowane przez spadającą szyszkę, gałąź, a także nieostrożne podjeżdżanie (zbyt bliskie) pod elementy architektury miejskiej.

Skoro już wiesz, skąd biorą się wgniecenia w samochodach, warto zastanowić się, jak je usunąć.

Usuwanie wgnieceń karoserii – inwazyjne i bezinwazyjne

W przypadku poważnych uszkodzeń metalu (pęknięcia, rozerwanie) i powłoki lakierniczej (popękanie lub zdarcie lakieru) niezbędne są naprawy polegające na wymianie określonych elementów, wspawaniu wstawek ze stali, zastosowaniu wstawek z tworzywa pokrytego żywicą itd. Następnie miejsca naprawy muszą być pokryte szpachlą i polakierowane.

Niektóre przyczyny wgnieceń w lakierze powodują jedynie zmianę kształtu blachy bez uszkodzenia warstwy lakierniczej. W takim przypadku można zastosować metodę PDR, czyli naprawę bezinwazyjną. Na czym ona polega? Na wyciąganiu od zewnątrz, prostowaniu, tzw. masowaniu i prostowaniu od środka wgnieceń bez konieczności wymiany, naprawy, szpachlowania i lakierowania.

Jeśli potrzebujesz profesjonalnej, szybkiej i skutecznej naprawy wgniecenia metodą PDR, zapraszamy do naszej firmy Wgniotkarz Usuwanie Wgnieceń Lublin w Żyrzynie przy ul. Polnej 14G.

Przeczytaj także: Fakty i mity na temat wyciągania wgnieceń metodami PDR

 

Dodaj komentarz