You are currently viewing Usuwanie wgnieceń metodą PDR a tradycyjne naprawy blacharskie – co wybrać?

Usuwanie wgnieceń metodą PDR a tradycyjne naprawy blacharskie – co wybrać?

Twoje auto zostało uszkodzone w wypadku, kolizji albo podczas nieostrożnego parkowania? A może ma wgniecenia po gradobiciu? Wybór metody naprawy wgnieceń ma kluczowe znaczenie dla kosztów naprawy i dla szybkości jej wykonania. W ostatnich latach wielkim powodzeniem cieszy się technologia PDR w naprawach samochodów. Jednak usuwanie wgnieceń PDR nie zawsze jest w stanie usunąć wszystkie uszkodzenia.

Tradycyjne naprawy blacharskie a PDR – czym się od siebie różnią?

Co to jest metoda PDR w usuwaniu wgnieceń? To metoda naprawy karoserii samochodu bez konieczności szpachlowania i malowania. Naprawy karoserii bezinwazyjnie dokonuje się, stosując:

    • wyciąganie wgnieceń od zewnątrz (za pomocą specjalnych grzybków, mocnego kleju i uchwytów);
    • masowanie i rozgrzewanie blachy, gdy doszło do uszkodzenia karoserii na krawędzi albo na przetłoczeniu;
    • prostowanie wgięć i wgniotek od spodu za pomocą specjalnych młoteczków bezwładnościowych, jeśli możliwy jest dostęp do danej części od spodu;
  • zastosowanie wszystkich trzech rozwiązań do naprawy.

Efektywność PDR w usuwaniu uszkodzeń karoserii jest bardzo wysoka, jednak nie zawsze można tę metodę wybrać.

Tradycyjne metody blacharskie można podzielić na trzy rodzaje napraw: 

  • wymiana części na nowe albo używane, gdy nie ma możliwości naprawy danego elementu metalowego;
  • wycięcie uszkodzonego elementu z metalu i wspawanie nowej części, następnie szpachlowanie i lakierowanie;
  • wypełnienie wgnieceń za pomocą szpachli, wcześniej pokrycie wgnieceń środkiem antykorozyjnym. Na koniec polerowanie i lakierowanie.

Różnice między PDR a klasycznym blacharstwem to przede wszystkim niższe koszty naprawy i zdecydowanie krótszy czas, jaki jest potrzebny na przywrócenie samochodowi standardowego wyglądu. 

Czy PDR jest tańsze niż klasyczne naprawy blacharskie? Oczywiście, że tak. Naprawa jednego wgniecenia za pomocą metody PDR może trwać kilkanaście minut. Przy zastosowaniu standardowego szpachlowania i lakierowania, potrzeba minimum 20 godzin (czas na schnięcie) i nieporównanie więcej czynności fizycznych. To wszystko ma wpływ na koszty.

Kiedy warto wybrać PDR zamiast tradycyjnych metod?

Jakie wgniecenia można naprawić metodą PDR?

  • Wgniecenia o różnej wielkości, gdzie nie doszło do uszkodzenia warstwy lakierniczej
  • Wgniecenia o różnej wielkości, gdzie doszło do uszkodzenia warstwy lakierniczej, ale nie doszło do uszkodzenia metalu. Wyciągnięcie metalu metodą PDR uprości dalsze prace blacharskie. Po prostu będzie trzeba zużyć mniej szpachli. Albo wystarczy sama naprawa lakiernicza (pokrycie miejsca naprawy lakierem zaprawkowym), gdy metoda PDR pozwoli na wyprostowanie wgniecionego miejsca.

Kiedy wybrać tradycyjne naprawy blacharskie zamiast PDR?

Jeśli doszło do uszkodzenia lakieru (zerwania, starcia), rozerwania metalu, bardzo poważnych uszkodzeń metalu, a także wtedy, gdy część jest skorodowana – wtedy rozwiązaniem nie będzie PDR tylko tradycyjne naprawy blacharskie.

Zalety metody PDR w usuwaniu wgnieceń są zaskakująco pozytywne. Naprawy karoserii bez lakierowania są też tanie i szybkie. Dlatego jeśli chcesz szybko naprawić wgniecenia po kolizji, wypadku, gradobiciu albo nieostrożnym obchodzeniu się z autem – odwiedź firmę Wgniotkarz w Żyrzynie. 

Wgniotkarz Usuwanie Wgnieceń Lublin to profesjonalna firma z dużym doświadczeniem, gdzie szybko, sprawnie i niedrogo zlecisz naprawę karoserii swojego auta. Przyjedź do nas. Nasi specjaliści przyjrzą się uszkodzeniom i dobiorą najlepsze metody naprawy PDR.

Dodaj komentarz