You are currently viewing Jak wyprostować maskę samochodu?

Jak wyprostować maskę samochodu?

Prostowanie maski samochodu (pokrywy silnika) to często wykonywana czynność w salonach blacharskich i firmach, oferujących usuwanie wgnieceń z maski metodą PDR. Czy wiesz, jak naprawić maskę po stłuczce? Czy wiesz, jaka metoda jest najlepsza do usuwania wgnieceń na masce? Wszystkiego dowiesz się z naszego artykułu

Naprawa maski auta – dlaczego jest konieczna?

Górna pokrywa silnika jest widoczna, każdy zwraca na nią uwagę. Stanowi ona jeden z najważniejszych elementów składowych samochodu, mających wpływ na kształt nadwozia. Nic zatem dziwnego, że wszelkie uszkodzenia na masce są bardzo widoczne.

Co powoduje uszkodzenia maski auta?

Poważne uszkodzenia maski powodowane są w trakcie wypadków i kolizji. Wszystko zależy od siły uderzenia i od jego kierunku. Na szczęście maska nie ma skomplikowanej konstrukcji. To zazwyczaj pokrywa z blachy, o odpowiednim kształcie, oparta na specjalnym wzmocnieniu. Problematyczne są maski z tworzywa sztucznego, które są coraz częściej stosowane w samochodach francuskich.

Są jeszcze inne uszkodzenia, które bardzo często pojawiają się na masce samochodu. To wgniecenia. Powodują je przede wszystkim kamienie, które uderzają w maskę w trakcie jazdy (są wyrzucane przez koła innych aut). Pomimo tego, że są niewielkie, są powodem małych wgnieceń.

Wyciąganie wgnieceń z maski samochodu może być też potrzebne po opadach gradu, który może być przyczyną znacznie większych wgnieceń niż te, powstałe po

Jak naprawić maskę samochodu po wgnieceniu? Prostowanie maski bez lakierowania to najlepsze rozwiązanie

Metoda PDR zdecydowanie przewyższa standardowe techniki blacharskie. Dzieje się tak dlatego, że pozwala ona na tanią, szybką i efektowną naprawdę. W 90 procentach przypadków wgniotki i wgniecenia, a także uszkodzenia powypadkowe nie powodują uszkodzenia warstwy lakierniczej. To sprawia, że można zastosować metodę PDR.

W przypadku maski specjalista od metody PDR może stosować dwa rozwiązania – wyciąganie uszkodzenia od zewnątrz (za pomocą kleju, grzybków – adapterów i urządzenia hydraulicznego) jak również prostować je od wewnątrz (za pomocą młoteczków bezwładnościowych i innych urządzeń).

Naprawa może trwać od kilku do kilkudziesięciu minut. I auto jest gotowe do jazdy.

Standardowa naprawa blacharska (blacharka samochodowa krok po kroku) to znacząco dłuższa i bardziej skomplikowana metoda naprawy. Warto ją stosować wtedy, gdy dojdzie do poważnych uszkodzeń, np. rozerwania blach. Jednak w przypadku mniejszych uszkodzeń warto stosować PDR.

Blacharka samochodowa wymaga szpachlowania nierówności i wgłębień, aż do ich wypełnienia, następnie wyrównywania powierzchni, a potem nakładania kolejnych warstw lakierów. To musi trwać i zajmuje minimum 48 godzin.

Czy da się samemu wyprostować maskę auta?

Teoretycznie można to zrobić metodą standardowej naprawy blacharskiej. Jednak lakierowanie auta jest trudne i niemal zawsze ślady po naprawie są bardzo widoczne.

Zastosowanie metody PDR też nie ma sensu, bo amator nie ma odpowiedniego kleju i urządzenia do wyciągania. Proste zestawy ze sklepu dla amatorów nie pozwolą na osiągnięcie właściwych rezultatów.

Ile kosztuje naprawa maski samochodu?

Przy zastosowaniu metody PDR koszt naprawy zależny jest od ilości uszkodzeń. Naprawa całej maski może zamknąć się kwotą kilkuset złotych. A to o wiele taniej, niż konieczność zakupu nowej maski.

Jeśli chcesz profesjonalnie usunąć wgniecenia na masce Twojego auta albo w dowolnym miejscu na jego karoserii, zapraszamy do firmy Wgniotkarz Usuwanie Wgnieceń Lublin w Żyrzynie. Przeprowadzimy inspekcję, wycenimy usługę, a jeśli się zdecydujesz, przeprowadzimy naprawę w krótkim czasie. 

Dodaj komentarz