You are currently viewing Jak usunąć wgniecenie na nadkolu?

Jak usunąć wgniecenie na nadkolu?

Nadkola i błotniki to części nadwozia auta, które najczęściej „cierpią” w wypadkach i kolizjach. Ale nie tylko, bo nadkole i błotnik można też uszkodzić (wgnieść) podczas wyjeżdżania lub wjeżdżania w ciasną bramę, podczas parkowania, a także po wjechaniu w głęboką dziurę. Usuwanie wgnieceń z nadkola może być proste, szybkie i efektowne. Wszystko zależy od tego, jaką metodę wybierzesz. W większości przypadków możliwa jest naprawa karoserii bez szpachli i lakierowania, czyli prostowanie nadkola metodą PDR.

Nadkole wykonane jest z cienkiej blachy, wyprofilowanej na prasie hydraulicznej. Część ta jest zamocowana do konstrukcji samochodu za pomocą śrub. Z racji tego, że nadkole wyprodukowane jest z cienkiego materiału, niepodpartego żadną konstrukcją, w razie lekkiego uszkodzenia albo tarcia dochodzi bardzo szybko do wgniecenia.

Jak wyprostować wgniecenie na błotniku?

Naprawa wgniecenia na błotniku może zostać wykonana na cztery sposoby.

Pierwszy to zakup nowego błotnika i jego montaż. To bardzo drogie rozwiązanie.  

Drugi to zakup błotnika z demontażu (ze szrotu) i jego montaż. W większości przypadków niezbędne jest lakierowanie takiej części, bo albo ma ona inny kolor niż reszta nadwozia, albo ma inny odcień, co jest bardzo widoczne. Lakierowanie jest również bardzo drogie i czasochłonne.

Trzecia metoda to standardowa naprawa blacharska. Czyli prostowanie, wypełnianie wgnieceń szpachlą, polerowanie i lakierowanie. Ta metoda jest konieczna, jeśli doszło do rozerwania materiału, a także uszkodzenia (zerwania) lakieru na skutek tarcia. To również metoda bardzo czasochłonna ze względu na konieczność schnięcia poszczególnych warstw szpachli i lakieru.

Czwarta metoda to naprawa wgnieceń karoserii metodą PDR, czyli inaczej usuwanie wgnieceń bez lakierowania. Ta metoda jest możliwa wtedy, gdy nie doszło do uszkodzenia lakieru. Wtedy w ciągu kilkunastu – kilkudziesięciu minut specjalista może wykonać całą naprawę.

Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby PDR zastosować także wtedy, gdy doszło do uszkodzenia lakieru. Dzięki metodzie PDR można wyprostować blachę. Odpada konieczność szpachlowania, zostaje tylko lakierowanie.

Naprawa nadkola po kolizji metodą PDR

Bezinwazyjne usuwanie wgnieceń metodą PDR jest najłatwiejsze i najszybsze, jeśli doszło do wgniecenia nadkola z dala od krawędzi. Wówczas nawet naprawa skomplikowanego, wielopłaszczyznowego uszkodzenia nie stanowi problemu. Gorzej, jeśli doszło do wgniecenia krawędzi. Wtedy specjalista stosuje specjalne narzędzia do usuwania wgnieceń, umożliwiające rozgrzanie blachy i jej tzw. masowanie.

W przypadku pozostałych uszkodzeń, z racji cienkiego materiału, z jakiego wykonane jest nadkole, stosowane są narzędzia do wypychania od środka i do wyciągania od zewnątrz, za pomocą specjalnych przyklejanych adapterów i urządzenia hydraulicznego.

Ile kosztuje usunięcie wgniecenia z nadkola? Od kilkudziesięciu do kilkuset złotych, w zależności od stopnia uszkodzenia błotnika.

Czy da się samemu usunąć wgniecenie z karoserii?

Z pewnością nie przyniesie to takiego efektu jak praca specjalisty od PDR, dlatego, że amatorskie zestawy do napraw PDR są skuteczne tylko w przypadku niewielkich uszkodzeń. Często dochodzi w nich do zrywania grzybków na skutek słabego kleju. Problemem jest też brak doświadczenia, bo specjalista wie, które wgniecenie w przypadku uszkodzeń wielopłaszczyznowych należy wyciągnąć jako pierwsze.

Wiesz już, jak naprawić wgniecenie w nadkolu? Zapraszamy do firmy Wgniotkarz

Jeśli chcesz profesjonalne i szybko naprawić błotnik auta – odwiedź firmę Wgniotkarz Usuwanie wgnieceń lubelskie w Żyrzynie. Jeśli nie doszło do uszkodzenia powłoki lakierniczej, usuniemy całe uszkodzenie i Twoje auto będzie wyglądać jak nowe. Jeśli doszło do uszkodzenia powłoki – wyprostujemy nadwozie i zmniejszymy koszt lakierowania Twojego auta. Zapraszamy! 

Dodaj komentarz